מתבודדים ומתמודדים!

ההנחיות החדשות גורמות לבני הבית לבלות את רוב שעות היממה ביחד. בעוד שמצב זה עלול להיות מאתגר, יש כאן הזדמנות משפחתית בלתי נשכחת. לאה שטרן, מרצה ומנחת הורים מביאה לכם 10 נקודות שכדאי להתייחס אליהן בזמן המשפחתי בבית: פרופורציות – חשוב לתווך לילדים את המציאות, להסביר שזהו מצב זמני ונועד להבטיח את בריאות כולנו.  אמפתיה […]

ההנחיות החדשות גורמות לבני הבית לבלות את רוב שעות היממה ביחד. בעוד שמצב זה עלול להיות מאתגר, יש כאן הזדמנות משפחתית בלתי נשכחת.
לאה שטרן, מרצה ומנחת הורים מביאה לכם 10 נקודות שכדאי להתייחס אליהן בזמן המשפחתי בבית:

  1. פרופורציות – חשוב לתווך לילדים את המציאות, להסביר שזהו מצב זמני ונועד להבטיח את בריאות כולנו.
  2.  אמפתיה – נהיה רגישים למצבי הרוח של הילדים ונאפשר להם “להוציא קיטור”. עלינו להבין כי בדומה לנו, הסיטואציה הזאת אינה פשוטה גם עבורם.
  3.  וודאות – שגרה וסדר יום מייצרים וודאות. לכן, נקבע שגרת יום ובה כמה עוגנים קבועים של שעות שינה, קריאת ספרים, משחקי חברה, תרגילי כושר וכו’
  4.  ארוחות משותפות – שפע הפנאי מאפשר לתכנן ארוחות יצירתיות. שתפו את הילדים בבחירת המנות ובהכנתן וכמובן אל תשכחו לשבת ביחד לארוחות, ללא הסחות דעת של מסכים.
  5.  חילוץ עצמות – קשה מאד לילדים צעירים שלא להיות בפעילות גופנית. לכן, נקבע מועדים לתרגילי כושר משפחתיים. אפשר לבקש מהילדים שהם יהיו מאמני הכושר של כולנו.
  6.  ביחד ולחוד – השהות הממושכת של כל בני הבית עלולה להידמות לסיר לחץ. לכן, חשוב לאפשר גם פרטיות וזמן פרטי לכל אחד מבני הבית, ילדים ומבוגרים כאחד.
  7.  פרוייקטים משותפים – מומלץ לנצל את הזמן לפעילויות שדחינו ודחינו כמו מיון צעצועים, סידור חדרים, הכנת אלבומי תמונות וכו’. זה גם משתלב נהדר עם פעולות הניקיון וההתחדשות שלקראת פסח.
  8.  מסכים ומשחקים – נבין שזמן המסכים בתקופה זו יהיה ממושך יותר מימי השגרה, ונצפה עם הילדים ביחד בתוכניות, נשחק איתם במשחקי המחשב והאפליקציות המלמדות והמהנות ונוודא שהם צופים בתכנים המותאמים לגילם. כמו כן, נקבע זמן למשחקי חברה מהנים. זה הזמן גם לשתף את ילדינו במשחקי ילדות שאהבנו כמו “ארץ עיר”, “איקס עיגול” או “צוללות”.
  9.  גמישות – לצד השמירה על סדר היום, יש מקום לגמישות אשר תאפשר מרחב נעים ולא נוקשה ותסייע לאווירה נעימה בין כל בני הבית.
  10.  דוגמא אישית – ככל שאנו נתייחס לתקופה הזמנית הזאת בקלילות ובנינוחות, כך גם לילדינו יהיה קל יותר לעבור את התקופה בצורה רגועה ונעימה.

לאה שטרן
מרצה ומנחת הורים – מכון אדלר

תכנים נוספים שעושיים לעניין אותך

מה עושים היום? קלמר מתגלגל

מה עושים היום? קלמר מתגלגל

מה עושים היום? תג שם לתיק

מה עושים היום? תג שם לתיק

מה עושים היום? קסם עם גומייה על האצבעות

מה עושים היום? קסם עם גומייה על האצבעות

מה עושים היום? ניפוח בלונים

מה עושים היום? ניפוח בלונים

מה עושים היום? קסם כפתור ומטפחת

מה עושים היום? קסם כפתור ומטפחת