אודות שיתוף הפעולה עם עיריית פתח תקוה

לראשונה בישראל , שיתוף פעולה בין עיריית פתח תקוה, היחידה לפיקוח מעונות לידה עד 3,  לערוץ הופ! וקרן ברנרד ון ליר במיזם ‘רגעי קסם’. עיריית פתח תקוה, שמה בעדיפות גבוהה את טובתם ורווחתם של משפחות העיר לילדים, אימצה את תכני מיזם רגעי קסם, ובקיץ הזה מיישמת את עקרונות המיזם ברחבי העיר. ‘רגעי קסם’ הוא מיזם ייחודי […]

לראשונה בישראל , שיתוף פעולה בין עיריית פתח תקוה, היחידה לפיקוח מעונות לידה עד 3,  לערוץ הופ! וקרן ברנרד ון ליר במיזם ‘רגעי קסם’.

עיריית פתח תקוה, שמה בעדיפות גבוהה את טובתם ורווחתם של משפחות העיר לילדים, אימצה את תכני מיזם רגעי קסם, ובקיץ הזה מיישמת את עקרונות המיזם ברחבי העיר.

‘רגעי קסם’ הוא מיזם ייחודי המעניק להורים ומשפחות כלים פשוטים כדי להפוך את הזמן היומיומי המשותף עם הילדים, לזמן מהנה ומקרב, המעשיר ומקדם את התפתחותו של הילד. נקודת המוצא של הפרויקט היא שהזמן המשותף שהורים וילדים מבלים יחד בימינו, הוא על פי רוב מוגבל, לחוץ, עמוס במשימות, ולא בהכרח מאפשר יצירת  זמן משמעותי שמחזק את הקשר ותורם להתפתחות הילד. עם זאת, הגיל הרך הוא חלון הזדמנויות משמעותי אך בר חלוף בהתפתחות הילד.

שיתוף הפעולה עם עיריית פתח תקוה נועד לעודד את ההורים לקיים פעילות משמעותית עם הילדים בגינה, ולתת להם כלים כדי להפוך את הבילוי בגינה להזדמנות לחוויה משותפת , מפתחת ומעשירה .

פעילות של הורים וילדים בגן המשחקים היא הזדמנות לחזק מיומנויות רבות. כל החושים פעילים בזמן שהילדים נעים במרחב וככל שהם נהנים יותר המוח שלהם סופג בצורה טבעית ונינוחה מיומנויות למידה.
כשהורים פעילים ביחד עם ילדיהם, הם מעבירים להם מסר כי העולם שלהם מעניין אותם וגם יכולים לתווך להם ידע ויכולות בכייף ובהנאה, מחזקים את הקשר איתם ויכולים ליצור בסיס לתקשורת משמעותית לעתיד.

ראש העיר רמי גרינברג:
“רגעי קסם הינו פרויקט ייחודי שאנו מיישמים בגינות העיר במטרה לעודד פעילות משותפת לילדים ולהורים בזמן הבילוי בגינה הציבורית. את הפרויקט נתחיל ב-15 גינות ברחבי העיר ובהמשך נרחיב את הפרויקט. עיריית פתח תקוה מקדמת חינוך בכל גיל – החל מגיל לידה, ומלווה את ילדי העיר במסגרות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. אני מזמין את כולכם ליהנות מרגעי קסם מהנים ומרגשים עם ילדכם ומודה מאד לכל השותפים שלנו לדרך”.

אלונה אבט, מנכ”לית משותפת קבוצת מדיה הופ! :
“הרעיון שעומד בבסיס המיזם ״רגעי קסם״ הוא לעודד הורים וילדים להפוך זמני שיגרה לזמן איכותי משותף. אנו נרגשים לראות את הפרויקט פורץ מגבולות המסכים ויוצא לטייל בין גני השעשועים. מטרתנו, לתת להורים כלים איכותיים לבלות זמן משמעותי עם הילדים גם בזמני שיגרה. אני מודה לראש העיר רמי גרינברג, מ”מ ראש העיר רון כץ ולצוות יחידת safeטף (היחידה לפיקוח מעונות לידה עד 3), על היותם פורצי דרך שותפים לחזון ולפעילות של רגעי קסם בכל מקום. השילוט בגני השעשועים ובמדיה הדיגיטלית יציעו לכם עוד רעיונות לחוויית משחקים אחרת – מלאה ברגעי קסם”.

מור דקל יו״ר העמותה למען הגיל הרך:
״ההורים והמטפלים בילדים מספקים את הקונטקסט האינטימי והמשמעותי ביותר לטיפוח אישיותו וזהותו של הילד, בתחומים הפיזי, הקוגניטיבי, הרגשי והחברתי.
הפרויקט, “רגעי קסם”,  אשר שם את הילד/ה במרכז, מזמן העצמה וטיפוח של מיומנויות ההורה והמטפל בפעוט, תוך ניצול זמן פעולות השגרה בבית או מחוצה לו, לאינטראקציה איכותית ומטפחת.
עיריית פ”ת, שחרטה על דגלה שאיפה לאיכות החיים של תושביה, מגיל לידה ועד זקנה, פורצת דרך במימוש התכנית בעיר ויכולה לשמש מודל לרשויות נוספות. בהפעלת המיזם בעיר יש ציון דרך במימוש החזון של ה”עמותה למען הילד בגיל הרך” הרואה חשיבות מרכזית בקידום איכות חיי הפעוטות ובהכשרה איכותית להורות.
אני מזמינה את כל תושבי העיר ליהנות מרגעי הקסם בגינות העיר.
תודתי לשותפים למיזם מ”הופ” ומעיריית פ”ת על שסייעו לרעיון שלי להמריא ולהתגשם, כאם, כתושבת העיר וכאקטיביסטית ארצית בנושא גיל הרך.
מי ייתן ורשויות נוספות יאמצו את הרעיון ויצטרפו לחגיגת “רגעי קסם”.״

 

ניתן לראות את מפת הגינות כאן >

 

שיתוף הפעולה הזה לא היה קורה אלמלא מספר אנשים:
עו”ד רון כץ –  מ״מ ראש העיר ,ראש מנהל החינוך

מור דקל – יו״ר העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך, צפנת יפת – מנהלת היחידה לפיקוח מעונות לידה-3, מעיין אמודאי – דובר העירייה וכל הצוות שלו

כתיבה ויצירת תכנים – איריס גרנות – מומחית להתפתחות הילד ולתקשורת איכותית בין הורים ומטפלים לילדים בגיל הרך. יועצת להורים ואנשי מקצוע, מפתחת גישת ה.ב.י.ת., מרצה ומובילה קורסים להעשרת צוותים חינוכיים בשיתוף אונב’ בר אילן, מנהלת ומקימה את מרכז טיפ- טף לגיל הרך, כותבת ספרי ילדים וספרי הכשרה, ומתראיינת בתקשורת.  מנהלת קבוצת הבית בפיג’מה בפייסבוק. אמא לשישה מקסימים.

 

הגינות בהן יופיעו השלטים

גן איציק אוחיון

 

גינת הרב המשורר

גינת יד לבנים

גינת רמז

 

גן אסירי ציון

גן דוד אבידן

גן הנופלים

גן הפפיון

גן חדווה רשיש

גן ילדי אוסלו

גן מינה קפלינסקי

גן יונה בוגלה

גן יסוד המעלה

גן מבצע חורב

גן שמואל הנגיד

תכנים נוספים שעושיים לעניין אותך

אודות העיר פתח תקווה

אודות העיר פתח תקווה

על העיר:   פתח תקוה – העיר הרביעית בגודלה במדינת ישראל. פתח תקוה נהנית כבר שנים מהגירה חיובית ותושבים רבים בוחרים לגור ולחיות בה. כיום מתגוררים בעיר למעלה מ-270,000 תושבים, ביניהם כ- 62,000 תלמידים. בעיר למעלה מ-376 גני ילדים עירוניים ועשרות בתי ספר, חטיבות ותיכונים.   הודות להשקעה רבת שנים, פתח תקוה של המאה ה–21 […]

רגעי קסם לילדים מקבוצת הוואטסאפ

רגעי קסם לילדים מקבוצת הוואטסאפ

רוצים עוד רעיונות לפעילויות קלות ומהנות עם הילדים בבית? מוזמנים לקבוצות הוואטסאפ שלנו! רוצים להצטרף? שלחו מייל ל yaels@hoptv.co.il מתאים לגילאי 3 ומעלה ברכה לסבא וסבתא בימים הקורונה – פעילות משפחתית פעילות משפחתית משותפת שמתאימה לכל הגילאים בואו נכין לסבא וסבתא ברכה . תרומת הפעילות : הנאה וכייף , חוויה משפחתית נכתוב ברכה : ילדים שיודעים לכתוב- יכתבו בעצמם. ילדים […]

משפחת פנתומימאי

משפחת פנתומימאי

מכירים ומתחברים

מכירים ומתחברים

צורות מסתתרות

צורות מסתתרות