על המומחים המובילים בסדרה התיעודית להורים ומחנכים

פרופ’ דורית ארם ראש המגמה לייעוץ חינוכי, בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב פרופ’ דורית ארם היא ראש המגמה לייעוץ חינוכי. מחקרה מתמקד בהבנת תיווך המבוגרים להתפתחות ילדים צעירים וקידומו בחברה היהודית והערבית. היא חוקרת את אופי האינטראקציה של הורים וגננות עם ילדים בעת קריאת ספר וכתיבה ובוחנת את משמעותו להתפתחות ניצני האוריינות ולהתפתחות הרגשית […]

פרופ’ דורית ארם
ראש המגמה לייעוץ חינוכי, בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב
פרופ’ דורית ארם היא ראש המגמה לייעוץ חינוכי.
מחקרה מתמקד בהבנת תיווך המבוגרים להתפתחות ילדים צעירים וקידומו בחברה היהודית והערבית.
היא חוקרת את אופי האינטראקציה של הורים וגננות עם ילדים בעת קריאת ספר וכתיבה ובוחנת את משמעותו להתפתחות ניצני האוריינות ולהתפתחות הרגשית חברתית של הילדים. מחקריה בוחנים אינטראקציות אלה בקרב ילדים עם התפתחות תקינה והתפתחות מוקדמת (קוראים מקדימים), ילדים עם צרכים ייחודיים כמו לקות שמיעה או לקות קשב וילדים ממיצב חברתי כלכלי נמוך. בשאיפה לקדם ניצני אוריינות והסתגלות רגשית חברתית של ילדי גן היא מפתחת ומעריכה תכניות התערבות לקידום רמת התיווך של הורים וגננות.

 

ד”ר תירצה יואלס
ראש המגמה לפסיכולוגיה התפתחותית באוניברסיטת חיפה
פלשעבר ראש התוכנית הבינתחומית להתפתחות הילד, מתמחה בהתפתחות ילדים, קשר הורה ילד, זמינות רגשית של הורים, סביבות התפתחותיות, הקשר בין סביבות התפתחותיות להתפתחות ילדים.
כתבה לאחרונה את המסמך של ג׳וינט אשלים העוסקת באבני דרך התפתחותיות מנקודת מבט רחבה של ההורים.
היועצת הבכירה של הורים במרכז תוכנית לאומית שעוסקת בהורים וילדים. עוסקת בפסיכותרפיה אינדיבידואלית, טיפול משפחתי וזוגי, טיפול הורה ילד, ייעוץ והדרכת הורים.
מרצה בחוג לפסיכולוגיה במגמה ההתפתחותית. אחראית על התוכנית היישומית במגמה ההתפתחותית.
מרצה בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה. חברה בועדת שניט לאחריות הורית בגירושין.
מדריכה את השרות למען הילד ופקידי סעד לסדרי דין סביב סוגיות של אימוץ, גירושין ואפוטרופסות.

 

ד”ר עדה בקר
מומחית להתפתחות חברתית בגיל הרך
מפקחת ומדריכה בגנים ובמעונות יום, מרצה בנושאי חינוך, התפתחות ופסיכולוגיה של הגיל הרך בפני הורים, אנשי מקצוע וסטודנטיות.
יועצת להורים לילדים בגיל הרך. מחברת הספרים: “עם מי שיחקת בגן היום? עולמם החברתי של ילדים בגיל הרך” 2009 “חברים זה כל הסיפור” – מדריך להורים ולגננות 2012 “לגדל ילד חברותי” – מדריך להורים לילדים מגיל לידה עד שמונה 2016 “להיות חברותיים בחצר המשחקים” – מדריך לאנשי חינוך בגיל הרך 2017.

 

צאלה מיינרט
ראשת מרכז להורות ומשפחה בסמינר הקיבוצים
ראש תחום הנחיית קבוצות, הנחיית קבוצות הורים ואימון המרכז להורות ומשפחה מכללת סמינר הקבוצים.
מנחה בכירה בצוות התוכנית להכשרת מנחי קבוצות הורים. מנחת קבוצות וצוותים מקצועיים בהנחיות ממוקדות תוכן, תהליך ומשימה. מנהלת תוכניות ופרויקטים בנושאי הורות, הנחייה ועבודה קבוצתית.
בעלת תואר שני בתקשורת מנהלית מהמכללה לישראל, תל אביב. התואר כולל קורס גישור. בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות, אוניברסיטת בן גוריון.
מנחת קבוצות מוסמכת, בכירה- המרכז להורות ומשפחה, מכללת סמינר הקיבוצים,תל אביב. עברה השתלמויות בנושאי: קבוצות ,תהליכים קבוצתיים, עבודה עם הורים ומשפחות, אימון לעבודה עם הורים, עבודה עם קלפים טיפוליים, שימוש בהתמקדות ודמיון מודרך בעבודה הקבוצתית.
בעלת רישיון הוראה, ממשרד החינוך והתרבות.

 

פרופ’ ענבל ארנון
בלשנית, פסיכו-בלשנית ופסיכולוגית התפתחותית מהאוניברסיטה העברית
במחקריה היא מבססת מודל אלטרנטיבי לתיאור תהליך רכישתו וארגונו של ידע שפתי.
תחומי התמחותה: פסיכולינגויסטיקה, רכישת שפה ראשונה, הבדלים בין למידת שפה ראשונה ושנייה, מנגנוני למידה, התפתחות קוגניטיבית, מדעי הקוגניציה.

 

פרופ’ אסתר עדי-יפה
ראש המגמה להתפתחות הילד בביה”ס לחינוך, אוניברסיטת בר אילן
בעלת תואר שלישי מטעם המרכז הבינתחומי למדעי המוח באוניברסיטה העברית, 1998. תחומי התמחותה: התפתחות קוגניטיבית, למידה פרוצדורלית בילדים, ציורי ילדים והתפתחות הכתיבה, השפעת הגן/המעון על התפתחות הילד.
מנחה כיום גם תלמידי מחקר.
היא מנהלת המעבדה ללמידה והתפתחות הילד. בנוסף עמיתת מחקר במרכז לחקר המוח על-שם גונדה גולדשמידט באוניברסיטה.
חברה בוועדת ההיגוי של פרויקט “רגעי קסם”.

 

ד”ר שלי גפן
מומחית לתקשורת ויחסים בסביבת מסכים
מרצה וחוקרת תקשורת המתמחה ביחסים סביב המסכים.
במסגרת זו, מעבירה הרצאות וסדנאות להורים ואנשי חינוך במטרה להבין את המציאות התקשורתית שבה גדלים ילדינו ולהציע כלים להחזרת הסמכות למבוגרים.
בוגרת לימודי ביבליותרפיה ו – NLP ליצירת תהליכי שינוי. משלבת כתיבה בחייה האישיים והמקצועיים ככלי ליצירה, העצמה, הקשבה ותקשורת עם עצמנו ועם אחרים.
עבודת הדוקטורט שלה נכתבה בנושא הקשר בין המשפחה והתקשורת בבית. חברה בוועדת ההיגוי של פרויקט “רגעי קסם”.

 

עדנה אתרוג
קלינאית תקשורת – תקשורת דרך משחקים
קלינאית תקשורת המתמחה בקשיי שפה אצל ילדים ונוער, ובקשיים חברתיים. תחומי התמחותה: ילדים עם איחור ברכישת שפה, קשיי דיבור (דיספרקסיה/אפרקסיה, היגוי וכד’), לקויות למידה על רקע שפתי (ילדים ונוער), קשיים חברתיים (אספרגר, NVLD וכד’),ילדים ונוער עם קשיי ריכוז וארגון שפתי. בעלת קליניקה עצמאית בה הטיפול הוא דרך משחקים שונים+ אתר ודף פייסבוק. תקשורת דרך משחקים: שיטת העבודה “תקשורת דרך משחקים” פותחה לאחר עבודה של שנים עם ילדים.
תקשורת דרך משחקים מדברת על כך שיש לכל הורה ומטפל יכולת ללמד את הילד להביע עצמו במילים, לשתף בחוויות וברגשות ולתת לו בטחון בעצמו וביכולתו. הלימוד נעשה דרך משחקים ופעילויות יום יומיות ההופכות את הזמן שלנו עם הילדים לרגעים קסומים ומהנים ובדרך…
אנו מקנים לילדנו שפה עשירה, בטחון עצמי ומיומנויות חברתיות – שילוב של כל התחומים הללו מצמיחים ילדים ואנשים מאושרים ומוצלחים! משפטים שלה: “למשחק את החיים”, המשחק מדמה את החיים בצורה לא מאיימת, משחק מפתח: מיומנות חברתית, שפה, מוטוריקה.

 

אפרת לקט
אמא מאמנת
ממקימי בית הספר המונטסורי ״דרך הילד״ בכפר הירוק.
במסגרת בית הספר לאימון אימהות שהקימה, מכשירה אימהות כמאמנות לילדי המאה ה-21.
הכלים שהיא מציעה משלבים תכנים משלושה עולמות תוכן: אימון, חינוך מונטסורי ופסיכולוגיה חיובית.
משמשת כמאמנת ראשית ב”בית אמא מאמנת” ומרצה בארץ ובעולם כיצד להפוך כל דילמה הורית להזדמנות לאמן את ילדי המאה הזו למיומנויות שיידרשו להם בבגרותם.

 

אריה אקרמן
אבא יצירתי וכוכב רשת
יזם, איש עסקים, עוסק בליווי וייעוץ עיסקי.
נבחר לאחרונה לנציג הבית היהודי במועצת קריית שמונה.
העלה 2 סרטונים לפייסבוק שמדגימים איך הוא מעיר את הילדים שלו בבוקר ואיך הוא משכנע את בנו ללכת למקלחת.
הסרטונים הפכו ויראליים והוא התראיין בתוכניות רבות בעקבות הצלחתם.

 

ד”ר טלי שחר- אשכנזי
פיזיותרפיסטית, מדריכה בכירה על פי גישת בובט ילדים
סגנית נשיאת EBTA .
מרצה בחוג לפיזיותרפיה באוניברסיטת חיפה ומדריכה אנשי מקצועות הבריאות במקומות שונים. בעלת קליניקה פרטית, המגיעה גם לבית הילד.
בעלת תואר שלישי מאוניברסיטת חיפה, הרשות ללימודים מתקדמים.
בעלת תואר שני בריפוי בעיסוק מאוניברסיטת חיפה. תואר ראשון בפיזיותרפיה מאוניברסיטת תל אביב.
תחומי התמחות: אבחנה והתערבות (טיפול) ל- תינוקות, תינוקות עם רקע של פגות וילדים עם לקויות התפתחותיות כגון: לקויות קואורדינטיביות התפתחותיות ושיתוק מוחי.
ייעוץ והדרכה להורים וצוותים של מקצועות הבריאות.

 

ד”ר טלי פרנקל
ראש יחידת המחקר במכון לגיל ינקות ע”ש זיאמה ארקין, במרכז הבינתחומי
פסיכולוגית קלינית מומחית. חברת סגל בבית ספר ברוך איבצ’ר לפסיכולוגיה. עומדת בראש יחידת המחקר במכון לגיל ינקות ע”ש זיאמה ארקין, במרכז הבינתחומי, הרצליה.
בוגרת דוקטורט בתחום ה- neuroscience (אוניברסיטת ת”א).
במהלך פוסט הדוקטורט חקרה במסגרת מעבדה להתפתחות הילד באוניברסיטת מרילנד ובמסגרת מרכז למדע בינתחומי התפתחותי של חוקרים מובילים מרחבי ארה”ב: Early Experience, Stress, and Neurobehavioral Development Center

 

שירה אקרמן שמחוביץ
מנהלת האגף לגיל הרך בקרן תל”י וחברת סגל בפרויקט “שבע” לפיתוח מנהיגות בחינוך היהודי בגיל הרך במרכזים הקהילתיים בצפון אמריקה.
קודם לתפקיד זה שימשה כיועצת חינוכית ראשית ומנהלת שיתופי פעולה חינוכיים בפרויקט שלום סומסום וסדרת רחוב סומסום בישראל וניהלה את תחום הגיל הרך במחלקה לחינוך של הסוכנות היהודית במשך שנים רבות.
שירה בוגרת מכללת דוד ילין, The Bank Street College of Education and the Parsons School of Design in New York ובית ספר מנדל למנהיגות חינוכית.
תחום התמחותה חינוך למורשת וטיפוח זהות בילדות המוקדמת.

תכנים נוספים שעושיים לעניין אותך

אודות קרן ברנרד ון ליר

אודות קרן ברנרד ון ליר

קרן ברנרד ון ליר היא קרן פרטית בינלאומית המתמקדת בפיתוח ושיתוף ידע אודות שיטות שהוכיחו את עצמן בהתפתחות ילדים בגיל הרך. הקרן נותנת תמיכה פיננסית ומומחיות לשותפיה בממשלות, בחברה האזרחית ובמגזר העסקי כדי לבחון ולהגדיל שירותים מוצלחים עבור ילדים צעירים ומשפחותיהם. במשך 50 השנים האחרונות השקיעה קרן ברנרד ון ליר למעלה מחצי מיליארד דולר ופעלה […]

אודות קבוצת מדיה הופ!

אודות קבוצת מדיה הופ!

קבוצת הופ! הינה בית תוכן מוביל המתמחה ביצירת חוויות תוכן מקוריות חוצות פלטפורמה לילדים בין השאר מפעילה הקבוצה את ערוץ הופ! המשודר מאז שנת 2000 במסגרת חבילות הבסיס של HOT  ו YES ומיועד לילדים בגילאי שנתיים עד שמונה. הערוץ מפיק תכני מקור רבים שהפכו לאבני דרך בתודעה הטלוויזיונית של הדור הצעיר וזוכה לשבחים רבים מצד הורים ומחנכים. בנוסף, […]

על הסדרה “הזמן שלנו יחד”

על הסדרה “הזמן שלנו יחד”

סדרת דוקו-דרמה טלוויזיונית המיועדת לילדים בגיל הרך ולהוריהם.  בסדרה עשרה סרטים באורך של כ-5 דקות, המציגים משפחות שונות בשעות השגרה המשותפות שלהם. בכל סרט, ילד או ילדה מהווים ציר עלילתי מרכזי דרכו מתוודע הצופה אל שאר בני המשפחה ונחשף למבחר פעילויות רגעי קסם. פעילויות אלה, שפותחו במסגרת העבודה על פרויקט רגעי קסם, מעניקות להורים כלים […]

על “רגעי קסם בקהילה”

על “רגעי קסם בקהילה”

רגעי קסם נמצאים בכל מקום ובכל זמן – גם בקהילה. אנחנו מגיעים עד אליכם! גופים רבים הצטרפו לפרויקט ובשיתוף פעולה איתנו, יצרנו עבורכם חוויות של רגעי קסם משפחתיים ומהנים, אשר לא דורשים מאמץ מיוחד. אנו מאמינים כי בעזרת שיתופי פעולה אלה ניתן להגיע לעוד ועוד משפחות ולהוביל לשינוי. בואו להפוך רגעי שגרה לרגעי קסם. ממש בקרוב […]

על הסדרה “הורות בכל רגע”

על הסדרה “הורות בכל רגע”

30 סרטוני מידע קצרים, המיועדים לדיגיטל. כל סרטון הוא תשובה לאחת מהשאלות המטרידות הורים כיום וביום יום. במסגרת הפרויקט נאספו באמצעות סקרים ומחקר השאלות המרכזיות המטרידות כיום את מרבית ההורים. כמענה לצורך הזה הופקה סידרת סרטונים בהשתתפות פאנל של מומחים מהשורה הראשונה בתחומים שונים העוסקים בהתפתחות הילד, חינוך, בריאות, הדרכת הורים ועוד. המומחים עונים על […]