על הפרוייקט

פרויקט רגעי קסם מציע להורים ידע וכלים פשוטים לניצול הזמן המשותף הקיים בלאו הכי, ללא צורך באמצעים מיוחדים ומראה כיצד ניתן בדרך משחקית ומהנה לתרום להתפתחותו של הילד, לרווחתו של ההורה ולחדווה משותפת לשניהם . רגעי קסם הוא פרויקט ייחודי המעניק להורים ומשפחות כלים פשוטים כדי להפוך את הזמן היומיומי המשותף עם הילדים, לזמן מהנה […]

פרויקט רגעי קסם מציע להורים ידע וכלים פשוטים לניצול הזמן המשותף הקיים בלאו הכי, ללא צורך באמצעים מיוחדים ומראה כיצד ניתן בדרך משחקית ומהנה לתרום להתפתחותו של הילד, לרווחתו של ההורה ולחדווה משותפת לשניהם .

רגעי קסם הוא פרויקט ייחודי המעניק להורים ומשפחות כלים פשוטים כדי להפוך את הזמן היומיומי המשותף עם הילדים, לזמן מהנה ומקרב, המעשיר ומקדם את התפתחותו של הילד.

נקודת המוצא של הפרויקט היא שהזמן המשותף שהורים וילדים מבלים יחד בימינו, הוא על פי רוב מוגבל, לחוץ, עמוס במשימות, ולא בהכרח מאפשר יצירת “זמן איכות” משותף שבו ההורה מתמקד בילד ומרוכז רק בו. עם זאת, הגיל הרך הוא חלון הזדמנויות משמעותי אך בר חלוף בהתפתחות הילד. זהו שלב בו מתרחשים תהליכים פיזיים, קוגניטיביים ורגשיים שישפיעו על כל מהלך חייו של הילד בבגרותו וחשוב לנצל את פרק הזמן הזה ככל האפשר. פרויקט רגעי קסם מציע להורים ידע וכלים פשוטים לניצול הזמן המשותף הקיים בלאו הכי, ללא צורך באמצעים מיוחדים ומראה כיצד ניתן בדרך משחקית ומהנה לתרום להתפתחותו של הילד, לרווחתו של ההורה ולחדווה משותפת לשניהם .

פרויקט רגעי קסם הוא פרי שיתוף פעולה מיוחד, בין קרן ברנרד ון ליר, העוסקת בשיתוף ידע ופיתוח פרויקטים מיוחדים לקידום ילדים בגיל הרך ברחבי העולם, לבין קבוצת מדיה הופ! המתמחה ביצירת חוויות תוכן מקוריות חוצות פלטפורמה, ואחראית לארבעה ערוצי ילדים ובהם מותגים מובילים לגיל הרך – הופ!, לולי והופ! ילדות ישראלית . קרן ברנרד ון ליר וקבוצת הופ! חברו יחד כדי להעלות למודעות הציבור במדינת ישראל את חשיבותו המכרעת של הקשר האישי בין הורים לילדים בגיל הרך מתוך אמונה שדרך יוזמה חשובה זו, יתאחדו מוסדות מדיניים ופרטיים כאחד ויתמכו במהלך שכל כולו טיפוח דור העתיד במדינתינו.

פרויקט רגעי קסם מציע מאגר של פעילויות פשוטות מאוד לביצוע, אך בעלות תרומות ממשיות לילד בתחומים רבים כגון קוגניטיבי, רגשי, מוטורי ועוד, כשבמקביל הן מעניקות להורה חוויה מהנה ומרוממת שמקלה על ההתנהלות היומיומית השוטפת. המאגר גובש באמצעות תחקיר עומק ובעזרת ועדת היגוי ויועצים נוספים*, כולם מומחים מהשורה הראשונה בנושאי חינוך, בריאות והתפתחות הילד בגיל הרך בישראל. בנוסף, התבצעו סקרי מדידה והערכה שסייעו בפיתוח התוכן של הפרויקט על ידי מכון המחקר של המרכז לטכנולוגיה חינוכית ועל ידי יועצים מתחום הכלכלה ההתנהגותית, על מנת להביא ליצירת שינוי התנהגותי בקרב ההורים.

עולם התוכן העשיר וחוצה פלטפורמות של רגעי קסם, כולל שתי סדרות סרטים בפורמט קצר (אחת לילדים והאחרת להורים) וקליפ מוסיקלי, המופצים דרך פלטפורמות הטלוויזיה והדיגיטל של קבוצת הופ! , וכן באמצעות שותפי Outreach נוספים.

בראשית פברואר 2019 הושק פרויקט רגעי קסם בערוצי המדיה השונים:

סדרת דוקו-דרמה טלוויזיונית המיועדת לילדים בגיל הרך ומותאמת לצפייה משפחתית תעלה על מסכי הופ! ולולי. הפקת מקור ייחודית זו, מציגה עשר משפחות ישראליות מכל קשת החברה הישראלית. בכל פרק מוצג גיבור מרכזי, ילד או ילדה שדרכם מתוודע הצופה להתנהלות השגרתית של המשפחה בה משולבות פעילויות הפרויקט בדרך סיפורית ומהנה.

במקביל עלתה בפלטפורמות הדיגיטל, סדרה נוספת לקהל ההורים, “רגעי קסם- הורות בכל רגע” בה נבחרת המומחים של רגעי קסם מופיעה בסרטונים קצרים, בהם מסבירים מבחינה מדעית, מדוע כדאי לבצע את הפעילויות, וכיצד הן תורמות לילד ולהורה. המומחים יעניקו גם מידע נוסף ושלל טיפים להורים.

הפרויקט כולו מלווה בקליפ מוסיקלי חדש ומיוחד לשיר שנכתב למען פרויקט “רגעי קסם” ויעלה גם הוא בערוצי המדיה השונים.

אתר “רגעי קסם” מציע את מאגר הפעילויות של רגעי קסם וכן מגוון רחב של תוכן נוסף.
מאחר והמטרה היא להביא למודעות ציבורית כמה שיותר רחבה את חשיבות ההשקעה והטיפוח בגיל הרך והיכרות של הקהל הרחב עם הצעות ישימות בחיי היום יום, מתוכננים גם שיתופי פעולה במרחב הפיזי עם מוסדות וארגונים, שיפיצו המסרים ויעשו שימוש בחומרים המופקים לצורכי הדרכה של ילדים, הורים וצוותים חינוכיים.

שיתופי הפעולה מתהווים בהנחייתם של חברי ועדת ההיגוי המלווה את הפרויקט וזאת מתוך רצון להפיץ המידע ולהגיש התכנים לציבור כמה שיותר מגוון ורחב.

חברי ועדת ההיגוי ויועצים נוספים ( על פי סדר הא’-ב’):

אלונה אבט – מייסדת ומנכ”לית קבוצת מדיה הופ!
דניאלה בן עטר – מנהלת קרן ואן ליר בישראל
ענת בר – מנהלת מרכז הפעו”ט, טירת הכרמל
ד”ר שלי גפן – מומחית לתקשורת בסביבת מסכים, האוניברסיטה הפתוחה
סימה חדד – סגנית יו”ר המועצה לגיל הרך רן כהן אהרונוב – גנן ובעלים של גן ילדים אלטרנטיבי
פרופ’ אסתר עדי-יפה – ראש החוג להתפתחות הילד, אוניברסיטת בר אילן
ד”ר ליזה רובין – מנהלת המחלקה לאם ולילד, משרד הבריאות
ד”ר מירב לונה תורג’מן – מנהלת המחלקה להפעלה פדגוגית, משרד החינוך

תכנים נוספים שעושיים לעניין אותך

אודות קרן ברנרד ון ליר

אודות קרן ברנרד ון ליר

קרן ברנרד ון ליר היא קרן פרטית בינלאומית המתמקדת בפיתוח ושיתוף ידע אודות שיטות שהוכיחו את עצמן בהתפתחות ילדים בגיל הרך. הקרן נותנת תמיכה פיננסית ומומחיות לשותפיה בממשלות, בחברה האזרחית ובמגזר העסקי כדי לבחון ולהגדיל שירותים מוצלחים עבור ילדים צעירים ומשפחותיהם. במשך 50 השנים האחרונות השקיעה קרן ברנרד ון ליר למעלה מחצי מיליארד דולר ופעלה […]

אודות קבוצת מדיה הופ!

אודות קבוצת מדיה הופ!

קבוצת הופ! הינה בית תוכן מוביל המתמחה ביצירת חוויות תוכן מקוריות חוצות פלטפורמה לילדים בין השאר מפעילה הקבוצה את ערוץ הופ! המשודר מאז שנת 2000 במסגרת חבילות הבסיס של HOT  ו YES ומיועד לילדים בגילאי שנתיים עד שמונה. הערוץ מפיק תכני מקור רבים שהפכו לאבני דרך בתודעה הטלוויזיונית של הדור הצעיר וזוכה לשבחים רבים מצד הורים ומחנכים. בנוסף, […]

על הסדרה “הזמן שלנו יחד”

על הסדרה “הזמן שלנו יחד”

סדרת דוקו-דרמה טלוויזיונית המיועדת לילדים בגיל הרך ולהוריהם.  בסדרה עשרה סרטים באורך של כ-5 דקות, המציגים משפחות שונות בשעות השגרה המשותפות שלהם. בכל סרט, ילד או ילדה מהווים ציר עלילתי מרכזי דרכו מתוודע הצופה אל שאר בני המשפחה ונחשף למבחר פעילויות רגעי קסם. פעילויות אלה, שפותחו במסגרת העבודה על פרויקט רגעי קסם, מעניקות להורים כלים […]

על “רגעי קסם בקהילה”

על “רגעי קסם בקהילה”

רגעי קסם נמצאים בכל מקום ובכל זמן – גם בקהילה. אנחנו מגיעים עד אליכם! גופים רבים הצטרפו לפרויקט ובשיתוף פעולה איתנו, יצרנו עבורכם חוויות של רגעי קסם משפחתיים ומהנים, אשר לא דורשים מאמץ מיוחד. אנו מאמינים כי בעזרת שיתופי פעולה אלה ניתן להגיע לעוד ועוד משפחות ולהוביל לשינוי. בואו להפוך רגעי שגרה לרגעי קסם. ממש בקרוב […]

על הסדרה “הורות בכל רגע”

על הסדרה “הורות בכל רגע”

30 סרטוני מידע קצרים, המיועדים לדיגיטל. כל סרטון הוא תשובה לאחת מהשאלות המטרידות הורים כיום וביום יום. במסגרת הפרויקט נאספו באמצעות סקרים ומחקר השאלות המרכזיות המטרידות כיום את מרבית ההורים. כמענה לצורך הזה הופקה סידרת סרטונים בהשתתפות פאנל של מומחים מהשורה הראשונה בתחומים שונים העוסקים בהתפתחות הילד, חינוך, בריאות, הדרכת הורים ועוד. המומחים עונים על […]