מבשלים ביחד

בואו אלי חברים ויחד נכין ארוחה לאורחים ! ניתן לחלק את ילדי הגן לקבוצות קטנות . כל קבוצה תוזמן במהלך השנה לארוחת ערב משותפת אצל אחד הילדים. הילדים יבחרו את המאכלים שהיו רוצים לאכול לארוחת הערב ויהיו שותפים בהכנה. בתום הארוחה הילדים יכינו פלקט עם תיאור התפריט/ מאכלים, תמונות ציורים, מתכונים. למחרת בגן מספרים חוויות. […]

בואו אלי חברים ויחד נכין ארוחה לאורחים ! ניתן לחלק את ילדי הגן לקבוצות קטנות . כל קבוצה תוזמן במהלך השנה לארוחת ערב משותפת אצל אחד הילדים. הילדים יבחרו את המאכלים שהיו רוצים לאכול לארוחת הערב ויהיו שותפים בהכנה. בתום הארוחה הילדים יכינו פלקט עם תיאור התפריט/ מאכלים, תמונות ציורים, מתכונים. למחרת בגן מספרים חוויות. ניתן לתעד את הפעילות בתמונות.

מבשלים ביחד
פעילות קבוצתית להכנת כריכים, פיצה, סלט פירות ועוד…

הצעות לפעילויות משותפות שניתן לבצע בגן או בבית

1. “מועדון ארוחת ערב”–

בואו אלי חברים ויחד נכין ארוחה לאורחים !

ניתן לחלק את ילדי הגן לקבוצות קטנות . כל קבוצה תוזמן במהלך השנה לארוחת ערב משותפת אצל אחד הילדים. הילדים יבחרו את המאכלים שהיו רוצים לאכול לארוחת הערב ויהיו שותפים בהכנה. בתום הארוחה הילדים יכינו פלקט עם תיאור התפריט/ מאכלים, תמונות ציורים, מתכונים. למחרת בגן מספרים חוויות. ניתן לתעד את הפעילות בתמונות.

מאכלים שניתן להכין :

  • א.פיצה אישית קטנה –

    לחתוך את הפיתות הקטנות לשני חצאים

    למרוח בקטשופ

    לגרד גבינת משולש מונבלאן (אחרי שהיה במקפיא )

    להוסיף מספר זיתים מגולענים

    לחממם את התנור ולהכניס למספר דקות לאפייה.

  • “סירת גבינה” –

    פלפלים קטנים חצויים לחצי

    כף גבינה/ קוטג’

    ניתן להוסיף קישוטים עם קיסמים

  • “סירניצ’קי”= לביבות מגבינה

    לערבב:

    קופסת גבינה לבנה 5%

    יוגורט 1.5%
    2 ביצים + 2 עד 3 כפות קמח

    קורט מלח

    לטגן על מחבת טפלון עם מעט שמן

    ניתן להוסיף קצת סילאן

  • “גביעי גלידה עם פירות “– ניתן למלא גביעי גלידה בסלט פירות או עם כפית של גלידה בכדורי פירות .
  • שיפודי גבינה וירקות / פירות” – ניתן לקחת גבינות קשות כמו צפתית ,בולגרית ,צהובה לחתוך לריבועים ולשפד יחד עם ירקות או פירות
  • הכריך הבריא והיצירתי “– ניתן לייצר כריכים בכל מיני צורות
  • “ביצה בקן” -קורצים עיגול בפרוסת לחם. מטגנים קלות ,במעט שמן, במחבת טפלון את פרוסת הלחם, הופכים צד ושופכים לתוכה את ביצת העין. מכסים את המחבת על מנת שהביצה תתבשל. ניתן להשתמש בפרוסות פלפלים צבעוניות כתבנית יצירתית להכנת מתכון זה.

 

2. דרכים מהנות לביצוע פעילויות משפחתיות

פעילויות הקשורות בהכנת מאכלים משותפים

  • הכנת אוכל במשותף-לקצוץ, לערבב, לקלף, לגרד, לרדד
  • תכנון תפריט שבועי במשותף
  • לימוד עריכת שולחן חגיגי
  • מזון וזהות של המשפחה שלי : הקציצות של אמא .. מרק הירקות של סבא משה …
  •  גידולים תוצרת בית: לגדל מזרעים עד קבלת פרי/ירק והכנת מאכל

פעילויות הקשורות בהכנת מאכלים משותפים

  • שיתוף הילד בקניות
  • משימה מאתגרת את הילד-להביא מזון בריא לדעתו
  • ג. משחק קבוצות המזון- לבקש מהילד לשים כל פעם בעגלה מקבוצת מזון אחרת.
  • ירקות -טריים, קפואים , קופסאות משומרים
  • דגנים- חיטה בלחם, דגני בוקר
  • ירקות צבעוניים

פעילויות הקשורות בספרים וסיפורים

  • שימוש בדמיון ובובות : בובת “חיותה בריאותה”(מערכת “תפור עליי”)
    ספר: המלך של טעם הטבע -דתייה בן דור
  • הכנת בובות ירקות מלבד לתאטרון בובות
  • הכנת מזון על פי סיפור
    ספרים: סלט טוב טרי -מיריק שניר; תירס חם-מרים רות; מרק דלעת; האריה שאהב תות-חיה שנהב
  • ים , המחזה

 

 

כתבה וערכה

רונית ויסברג

מדריכה ארצית לתחום הבריאות- משרד החינוך

דיאטנית קלינית R .D M.ED

נייד: 0506-280299

RONIT_WA@ZAHAV.NET.IL

תכנים נוספים שעושיים לעניין אותך

פרידה טובה

פרידה טובה

הכוכבים של הופ! בעדלאידע בירושלים

הכוכבים של הופ! בעדלאידע בירושלים

הכוכבים של הופ! מגיעים לעדלאידע בירושלים 25.3.24 החל מ-10:00
תקשורת דרך משחקים – פנטומימה

תקשורת דרך משחקים – פנטומימה

מטרות: ללמוד ליצור קשר עין, לאסוף פרטים ולהבין שפת גוף והבעות פנים. כדי להבין מצבים חברתיים שונים חשוב להבין שפת גוף והבעות פנים וליצור קשר עין. כאשר אנחנו משוחחים עם מישהו ומפנים אליו את גבנו אנחנו שומעים את הנאמר, אך לא רואים את הבעות פניו, ועלולים לפספס חלק מהמסר או את משמעותו. במשחק הפנטומימה על […]

תקשורת דרך משחקים – משחק הקופים

תקשורת דרך משחקים – משחק הקופים

מטרות: ליצור קשר עין, לחזק זיכרון מידי ויכולת חיקוי, ולהגדיל את טווח הקשב. משחק הקופים הוא משחק חיקוי: במשחק זה משתתף אחד הוא “מפקד” ושאר המשתתפים הם “קופים”. על המפקד לעשות תנועת גוף ועל הקופים לחקות את תנועותיו. בשלב הראשון אפשר לעשות תנועה אחת, לדוגמה, להניח ידיים על הראש. בשלב השני אפשר לעשות שתי תנועות […]

עידוד קריאה אצל ילדים

עידוד קריאה אצל ילדים

כולנו זוכרים ספרי ילדות בלתי נשכחים. חלקנו התמכרנו לספרי “חסמב”ה” או “הכדורגלנים הצעירים”, חלקנו העדפנו את “קופיקו”, “ג’ינג’י” או את סדרת הספרים “אל עצמי”.  הקריאה הייתה חלק בלתי נפרד מהילדות שלנו וביקור בספריה היה מנהג נפוץ. כהורים, אנחנו רוצים שגם הילדים שלנו יהנו ויתמידו בחוויית הקריאה. גם בגיל צעיר כשומע לסיפור שאנו מקריאים, וגם בגיל […]