אודות העיר הרצליה

הרצליה – חזון והגשמה הרצליה נוסדה בשנת 1924, והיא נקראת על שמו של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל. העיר הנמצאת בצמיחה מתמדת מתאפיינת ברצועת חוף מרהיבה, מרכזי תרבות עשירים בתוכן, מתחמי מסחר והיי-טק, קניונים ומרכזי בילוי. כיום אוכלוסייתה מונה כ-100,000 תושבים. מצוינות בחינוך  עיריית הרצליה משקיעה מיליוני שקלים בהקמה, בשיפוץ ובהסדרת בתי ספר וגנים, מפעילה […]

הרצליה – חזון והגשמה

הרצליה נוסדה בשנת 1924, והיא נקראת על שמו של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל. העיר הנמצאת בצמיחה מתמדת מתאפיינת ברצועת חוף מרהיבה, מרכזי תרבות עשירים בתוכן, מתחמי מסחר והיי-טק, קניונים ומרכזי בילוי. כיום אוכלוסייתה מונה כ-100,000 תושבים.

מצוינות בחינוך 

עיריית הרצליה משקיעה מיליוני שקלים בהקמה, בשיפוץ ובהסדרת בתי ספר וגנים, מפעילה תכניות לימוד ייחודיות וחדשניות ומאפשרת לתלמידי העיר ליהנות מאחת ממערכות החינוך הטובות ביותר בישראל. במקביל, פועלת בעיר תכנית א.י.ל. לקידום תלמידים עם לקויות למידה והפרעות קשב. המרכז הבינתחומי הרצליה הוא אחד ממוסדות החינוך הגבוה והמחקר המובילים בארץ.

חגיגה של תרבות

בעיר מתקיימים שפע אירועי תרבות לכל הגילים המוצעים לא תשלום, בהם מופעי מוזיקה קלאסית קלה בפארק, מופעי מוזיקה סוחפים בגן בן שפר ובמרינה ועוד. אירוע שיא מהווה תהלוכת העדלאידע הססגונית והעשירה בפורים, בהשתתפות למעלה מ-2,000 ילדי העיר, בובות ענק ומיצבים.

בעיר גם פועלים מרכזי תרבות איכותיים, בהם מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, היכל אמנויות הבמה, היכל בעיר וסינמטק הרצליה.

שפע ריאות ירוקות הרצליה רואה חשיבות בטיפוח טבע עירוני ברחבי העיר, לכן אין זה פלא שקיימות בה יותר מ-150 גינות נוי. נוסף על צמחייה עשירה ומרהיבה, הגינות מציעות גם פינות משחק לילדים וכן מתקני כושר. לנוחות בעלי הכלבים יש גם גינות המיועדות לחיות המחמד הללו. העירייה הנגישה גינות רבות בעיר ובכך מאפשרת לכולם ליהנות בהן.

פארק הרצליה, המהווה מרחב ירוק בלב העיר, משתרע על 180 דונם, אשר תוכננו תוך הקפדה על שמירת ערכי איכות הסביבה ושימור בריכת החורף.

תיירות  ופנאי

להרצליה שבעה חופי ים מטופחים ומושקעים, ובקצה הצפוני של העיר נמצא האתר ההיסטורי אפולוניה. המרינה בעיר היא הגדולה בארץ, עם 800 מקומות עגינה וטיילת יפהפייה. לנוחותם של תיירים, אנשי עסקים ומבקרים, ישבעיר מגוון רחב של בתי מלון.ברחבי העיר ניתן למצוא גם מגוון שבילי הליכה, שבילי רכיבה על אופניים, מתחם “סקייטפארק” ומתחם ספורטק.

 

עיר בת קיימא

כחלק מחזון העיר, הוכרזה הרצליה עיר בת קיימא הפועלת לשמירת איכות הסביבה ורווחת תושביה, תוך מתן דגש לעקרונות הקיימות בנושאי תחבורה, אנרגיה, תכנון, פסולת ועוד. במסגרת זו פועלת העירייה בין היתר בקידום תכנית אב לתחבורה ציבורית ושבילי אופניים, דירוג אנרגטי למבנים, הצללת המרחב הציבורי, שימוש חוזר במים ע”י השקיית פארק הרצליה במי קולחין, התייעלות אנרגטית במוסדות העירייה, גינון קהילתי ועוד.

עיר נגישה

עיריית הרצליה ממשיכה להוביל בתחום הנגישות וקידום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות. מדובר בין השאר בהנגשת המרחב הציבורי, מבני ציבור, אירועי תרבות ועוד. הרצליה גם מובילה שיתופי פעולה במיזמים חדשניים לנגישות השירות בתחבורה הציבורית, בחופי הים, בפארק ובמבנים מרכזיים. כחלק תפיסת השוויון, העירייה מעסיקה עובדים עם מוגבלות ביחידותיה ועושה זאת גם מעבר למה שנדרש בחוק.

היי-טק ותעסוקה

אזור התעסוקה והעסקים במערב העיר נהנה מביקוש גבוה הודות לקריית ההיי-טק המצליחה הפועלת בו. באזור פועלות חברות מובילות בתעשיית ההיי-טק הישראלית והבינלאומית והוא מהווה מוקד של פעילות כלכלית ענפה כשלצידו מגוון עסקים מתחומים שונים.

התחדשות עירונית בתנופה

ברוח חזונו של ראש העיר, בהרצליה מתחוללת תנופת בנייה ופיתוח, במסגרת דיור בר השגה, תמ”א 38 ובנייה לכלל הציבור, וזאת באופן אחראי, קשוב  ומידתי, על מנת להשאיר בעיר את הצעירים ולשדרג את איכות המגורים של תושבי העיר

תכנים נוספים שעושיים לעניין אותך

אודות שיתוף הפעולה עם עיריית הרצליה

אודות שיתוף הפעולה עם עיריית הרצליה

לראשונה בישראל, שיתוף פעולה בין עיריית הרצליה החברה למתנ”סים הארצית, המרכז הקהילתי בהרצליה קבוצת המדיה הופ! וקרן ברנרד ון ליר במיזם ‘רגעי קסם’. עיריית הרצליה, שמה בעדיפות גבוהה את טובתם ורווחתם של המשפחות הצעירות בעיר ואימצה את תכני מיזם “בכל פינה רגעים של משפחה”. ‘רגעי קסם’ הוא מיזם ייחודי המעניק להורים ומשפחות כלים פשוטים כדי […]

אודות המרכזים הקהילתיים

אודות המרכזים הקהילתיים

החברה למרכזים קהילתיים הרצליה נוסדה בשנת 2017 כחברה לתועלת הציבור (חל״צ) ע”י עיריית הרצליה והחברה למתנ״סים. החברה נוצרה כארגון גג לכל פעילות המרכזים הקהילתיים בעיר על מנת להבטיח חוויית שרות אחידה לכלל התושבים בכל רחבי הרצליה ממזרח למערב. וכשמדובר בלשרת בכל יום אלפי אנשים, ברור שהאתגר לא פשוט. אבל בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. בשביל […]

משפחת פנתומימאי

משפחת פנתומימאי

מכירים ומתחברים

מכירים ומתחברים

צורות מסתתרות

צורות מסתתרות