תקשורת דרך משחקים – פנטומימה

מטרות: ללמוד ליצור קשר עין, לאסוף פרטים ולהבין שפת גוף והבעות פנים. כדי להבין מצבים חברתיים שונים חשוב להבין שפת גוף והבעות פנים וליצור קשר עין. כאשר אנחנו משוחחים עם מישהו ומפנים אליו את גבנו אנחנו שומעים את הנאמר, אך לא רואים את הבעות פניו, ועלולים לפספס חלק מהמסר או את משמעותו. במשחק הפנטומימה על […]

מטרות: ללמוד ליצור קשר עין, לאסוף פרטים ולהבין שפת גוף והבעות פנים.

כדי להבין מצבים חברתיים שונים חשוב להבין שפת גוף והבעות פנים וליצור קשר עין. כאשר אנחנו משוחחים עם מישהו ומפנים אליו את גבנו אנחנו שומעים את הנאמר, אך לא רואים את הבעות פניו, ועלולים לפספס חלק מהמסר או את משמעותו.

במשחק הפנטומימה על המשתתפים להסתכל זה על זה ולנסות להבין מה רואות עיניהם ללא מילים!

שבו יחד על השטיח או מסביב לשולחן וסדרו ערֵמה של כרטיסיות הפוכות ועליהן תמונות של בעלי מקצוע שונים, כמו נגר, בנאי או צייר, ופעולות שונות, למשל, צחצוח שיניים, עבודה בגינה, ריקוד או משחק כדורגל. אפשר להכין כרטיסיות לבד: להדפיס תמונות של בעלי מקצוע או של פעולות, לגזור אותן ולהדביק על כרטיסיות מקרטון. על כל שחקן לבחור כרטיסייה בתורו ולהציג לשאר השחקנים את התמונה המופיעה בה, בפנטומימה. על שאר השחקניםלהסתכל היטב במציג, לא לפספס שום פרט ולנסות להבין מה הוא מציג. כך ילמד ילדכם “לקרוא” נכון פרצופים ותנועות גוף. הקפידו להחליף תפקידים!

  • ילדים שמרבים להסתכל לצדדים וילדים שדעתם מוסחת בקלות עלולים לפספס את הבעות הפנים של הגננת, של המורה או של חבריהם ולפרש לא נכון את מה שהם שומעים. משחק פנטומימה מדמה את החיים ומדגיש עד כמה חשוב להביט באדם המדבר אלינו.
  • השתדלו להשתמש בתמונות מתאימות הנראות קלות להצגה.

הפעילות לקוחה מתוך ספרה של עדנה אתרוג – “תקשורת דרך משחקים, על הורים, ילדים ומשחקים”
לרכישת הספר היכנסו >>

תכנים נוספים שעושיים לעניין אותך

תקשורת דרך משחקים – משחק הקופים

תקשורת דרך משחקים – משחק הקופים

מטרות: ליצור קשר עין, לחזק זיכרון מידי ויכולת חיקוי, ולהגדיל את טווח הקשב. משחק הקופים הוא משחק חיקוי: במשחק זה משתתף אחד הוא “מפקד” ושאר המשתתפים הם “קופים”. על המפקד לעשות תנועת גוף ועל הקופים לחקות את תנועותיו. בשלב הראשון אפשר לעשות תנועה אחת, לדוגמה, להניח ידיים על הראש. בשלב השני אפשר לעשות שתי תנועות […]

עידוד קריאה אצל ילדים

עידוד קריאה אצל ילדים

כולנו זוכרים ספרי ילדות בלתי נשכחים. חלקנו התמכרנו לספרי “חסמב”ה” או “הכדורגלנים הצעירים”, חלקנו העדפנו את “קופיקו”, “ג’ינג’י” או את סדרת הספרים “אל עצמי”.  הקריאה הייתה חלק בלתי נפרד מהילדות שלנו וביקור בספריה היה מנהג נפוץ. כהורים, אנחנו רוצים שגם הילדים שלנו יהנו ויתמידו בחוויית הקריאה. גם בגיל צעיר כשומע לסיפור שאנו מקריאים, וגם בגיל […]

רגעי קסם משותפים של הורה וילד

רגעי קסם משותפים של הורה וילד

כהורים בשנת 2019,   החיים הם ג’אגלינג שאינו נגמר… אנחנו רצים ממשימה למשימה וכל אחר הצהריים בו אנחנו עם הילדים נראה כמו הפקה יומיומית. שילוב של חוגים, הסעות, חברים, תנועת נוער, גן שעשועים, מטלות לימודיות מחייבות אותנו, ההורים, לג’נגל ללא הפוגה בין הילדים לבין משימות הבית והעבודה שלא נגמרות לעולם. לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו הורים […]

נסיעה ברכב לבילוי משפחתי

נסיעה ברכב לבילוי משפחתי

כל פעם אנחנו יוצאים מהבית נרגשים  מחדש לקראת הנסיעה הקרובה. הבטחנו לילדים טיול, אטרקציה או ביקור משפחתי. רק שכחנו שבדרך עוד ממתינה לנו נסיעה משפחתית ברכב עד שנגיע אל היעד. ולא פעם הנסיעה המשפחתית המתארכת היא אתגר לא פשוט. הילדים משתעממים או גרוע מזה מתחילים לריב. הם רוצים כבר להגיע וכל רגע שואלים “מתי מגיעים”, או […]

תקשורת דרך משחקים – משחקי הליכה לגן/אוטו

תקשורת דרך משחקים – משחקי הליכה לגן/אוטו

מטרות: ללמד את הילד את ההטיות בשפה, הקשבה לצלילים. כאשר נוסעים באוטו או הולכים לגן, זו הזדמנות נהדרת לשחק משחקים המלמדים כל מיני תחומי שפה: הטיות, רצף צלילים ועוד, למשל: בלון-בלונים: אמרו מילה בנטיית היחיד ובקשו מילדכם לומר את נטייתה ברבים, לדוגמה: אמרו “עץ אחד” ושאלו את ילדכם “הרבה מה?” על ילדכם יהיה להשלים את […]